تفاوت تین کلاینت و مینی کیس

فهرست مطالب

در عصر امروز علم و تکنلوژی با سرعت زیادی در حال پیشرفت می باشد.عصر امروز تبادل اطلاعات بسیار بالاتر از قرن های پیش می باشد. پیشرفت سریع علم و فناوری باعث شده است که پدیده های جدیدی به وجود آیند. یکی از پدیده های نوظهوری که بسیار پر کاربرد است، تین کلاینت ها می باشند. در ادامه شما را با تین کلاینت ها بیشتر آشنا خواهیم کرد، پس با ما همراه باشید.

 

 

رایانه های رومیزی

در ابتدا وقتی کامپیوتر ها با حجم زیادی که داشتند تبدیل به کامپیوتر های رو میزی شدند، همه حیرت زده شده بودند و از این تکلوژی جدید بسیار خرسند بودند، زیرا به راحتی همه ی افراد می توانستند آن را در خانه و محل کسب و کار خود با اشغال فضای کمتری داشته باشند. رایانه های رومیزی اولین دستگاه کامپیوتر رو میزی خانگی نامیده شد. یکی از مهمترین ویژگی های کامپیوتر های روی میزی این است که قابلیت ارتقاء دارند. به دلیل اینکه علم و تکنولوژی هیچ گاه متوقف نشده است، رایانه های مختلفی به بازار عرضه شد. پس از کامپیوتر های رو میزی، تکنولوژی جدیدتری وارد بازار شد. این تکنولوژی جدید، لپ تاب ها هستند.

 

لپ تاپ ها

اپ تاب ها، یکی از انواع کامپیوتر های خانگی می باشند که کمی متفاوت تر از رایانه های رو میزی می باشند. لپ تاب ها تمام ویژگی های کامپیوتر ها را در بر می گیرند و تنها تفاوت آنها با کامپیوتر ها در سبک بودن و قابل حمل بودن لپ تاب ها می باشد. اما یکی از معایب لپ تاب ها این است که هزینه ی بالاتری نسب به کامپیوتر ها دارند و همین طور نمی توان این دستگاه ها را مانند کامپیوتر ها ارتقاء داد.

بعد از لپ تاب ها نوبت به معرفی یک فناوری جدیدتری رسید. یک تکنولوژی بسیار پر کاربرد و موثر که تین کلاینت نام دارد. قیمت تین کلاینت ها هزینه ی زیادتری نسبت به سایر رایانه ها دارند، اما با ویژگی های منحصر به فردی که دارند می توان این هزینه را جبران کرد.  این دستگاه ها بسیار کوچک بوده اند و همین طور مصرف برق بسیار پایینی دارند که همین امر موجب شده است که طرفدارن زیادی داشته باشد. ویژگی های تین کلاینت ها و مینی کامپیوتر ها به این دو مورد ختم نمی شود و ویژگی های زیادی باشند. در ادامه شما را با این دو دستگاه بیشتر آشنا می کنیم.

مینی کیس

اغلب ما در زمان خرید کامپیوتر اولین چیزی که به آن فکر می کنیم، بودجه مورد نظر مان می باشد و با توجه به بودجه مد نظر با کیفیت ترین کامپیوتر ممکن را خریداری می کنیم. مطلوب ترین قطعات با در نظر گرفتن کارایی آنها، از اهمیت زیادی برخوردار است. بیشتر افراد از کامپیوتر ها برای انجام کارهای معمولی مثل فیلم دیدن، گوش دادن موسیقی، کار با نرم افزار های آفیس و … استفاده می کنند. با این حساب بسیاری از قطعات سخت افزاری کامپیوتر ها بدون استفاده می ماند و بود و نبود آنها فرقی نمی کند. یکی از راه های جلوگیری از این امر، استفاده از کیس های کوچک مینی پی سی و تین کلاینت می باشد.

از ویژگی های استفاده از مینی کیس ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

داشتن ابعاد کوچک

اشغال فضای کمتر

استفاده از سیم ها و کابل هایی با طول کمتر

مصرف کمتر انرژی مثل انرژی برق

استفاده از درگاه های ارتباطی گوناگون مثل   DVI – HDMI – Display Port

توانایی پشتیبانی از صدای 4،1 کاناله به اندازه مناسب و …

بنابراین با توجه به ویژگی های ذکر شده درباره مینی کیس ها شما متوجه خواهید شد که کارایی این نوع کامپیوتر ها بیشتر و بهتر از کامپیتورهای معمولی می باشد. تین کلاینت ها و زیروکلاینت ها نیز دستگاهایی کوچکی هستند که برای شبکه های کامپوتری  آماده می باشند.

مقالات