اطلاعات جامع درباره مینی پی سی یا مینی کیس

فهرست مطالب

اطلاعات جامع درباره مینی پی سی یا مینی کیس

علت پیدایش مینی پی سی یا مینی کیس:

طی چند سال اخیر،کسانی که در کافی نت ها یا در شرکت ها با کامپیوترسر وکار دارند با یک مشکل جدی مواجه شدند.می دانیم از جمله تجهیزاتی که برای راه اندازی یک کامپیوتر نیاز است، کیس آن می باشد که فضای زیادی را به خود اختصاص می دهد؛ همچنین گاهی برای تعمیرنیازبه انتقال و جابه جایی آن است که همین مسئله باعث ایجاد مشکلاتی می گردد.

از دیگر معایب یک کامپیوتر، این است که مقادیرزیادی انرژی مصرف می کند که رفته رفته با گسترش و پیشرفت علم، راه حل های جدیدی ارائه شد تا به رفع این مشکل کمک کند…

یکی از این راهکارها، طراحی یک نوع CPU است که مصرف انرژی را به حداقل می رساند و کارایی کامپیوترکوچک یا مینی پی سی را بالا می برد. بنابراین یک نوع کامپیوترکه طراحی آن به گونه ای است که سخت افزار یک کامپیوتر کامل را دارا بوده و کیس آن به اندازه یک هارد اکسترنال می باشد به بازارمعرفی شد.نام دیگر این کیس، مینی پی سی است و برخی به آن مینی کیس هم می گویند.

مزایای مینی کیس یا مینی پی سی:

قطعات یک مینی کیس (Mini PC) دارای هماهنگی و کارایی بالایی است که همین امر سبب بازدهی بالای آن برای فعالیت کاربران شده است.همچنین پیشگیری از اتلاف انرژی وابعاد کوچک آن که با حذف کیس امکان پذیر شده، همه از مزایای این سیستم کوچک است.کاهش مصرف برق، همچنین باعث شده که تعمیرآن نیز نسبت به کامپیوترهای معمولی، آسان تر باشد.به علاوه برای راه اندازی این سیستم کوچک و قراردادن رم وهارد تنها پنج دقیقه زمان لازم است!

از دیگر مزیت های یک مینی پی سی، پشتیبانی از چند مانیتور، تعداد زیاد پورت ها و استفاده از حافظه ی SSD می باشد.یک نکته ی جالب در رابطه با این کامپیوترکوچک، این است که قابلیت اتصال به پشت یک مانیتور را هم دارد.

اگر بخواهیم بیشتربه مزیت های این محصول پرقدرت اشاره کنیم می توانیم به دارا بودن پورت های LAN و USB و خروجی HDMI و هدفون اشاره نماییم.

کابرد مینی کیس :

این مینی پی سی دارای چندین مدل است که هرکدام برای کاربردهای مختلف، استفاده می شود. درادامه به بررسی آن می پردازیم:

در برنامه های دارای گرافیک بالا ،این نت تاپ دارای قدرت زیاد برای انجام پردازش های سنگین است و برای تدوین محتوا مثل ساخت یک انیمیشن  ویا ادیت تصاویر،ابزاری فوق العاده حرفه ای وکاربردی است ومی توانید انتظارتصاویربا کیفیت 4K هم از آن داشته باشید!

از دیگرنکات قابل توجه در مورد این مینی پی سی شگفت انگیز، این است که به طور همزمان می توان چند مانیتور را به آن متصل نمود.

بازی های کامپیوتری با مینی پی سی:

برای افرادی که علاقه ی زیادی به انجام بازی های کامپیوتری دارند، نسخه ی مخصوص بازی این مینی کیس در بازاروجود دارد. مدل مینی پی سی اینتل نسل 6 در نسخه KYK برای بازی طراحی شده است.پردازنده آنCore i7 است که باعث تبدیل آن به یک ابزارشگفت انگیز و قدرتمند برای گیمرهای حرفه ای شده است.

مصارف شخصی:

برای استفاده ی معمولی ازاین مینی کیس، مثل تماشای سریال حتی با کیفیت 4K یا نت گردی می توان از نسخه های Core i3 و Core i5استفاده کرد. دارا بودن درگاه های خروجی تصویر مثل VGA و HDMI باعث نمایش کیفیت بالای تصویر به بیننده می گردد.

مصارف اداری :

در شرکت ها که معمولا فضای زیادی برای قرار دادن یک کامپیوترمعمولی نیاز است، این مینی پی سی ها با داشتن ابعادی به اندازه ی 50 x115 x 110میلی مترکه تقریبا به اندازه ی کف دست می شود! به کمک افراد آمده است.

می توان این مینی کیس را حتی روی میزقرار داده و یا برای اینکه کابل ها به شکلی منظم قرار بگیرد، آن را به پشت مانیتوروصل نمود.

در پایان اگرهنوز برای خرید این محصول قدرتمند و پرکاربرد اندکی مردد هستید، بهتر است بدانید که ارزش خرید این کامپیوتر کوچک با توجه به پردازنده ی قدرتمند آن از کامپیوترهای معمولی که برای راه اندازی آن ها، نیازاست تمام قطعات آن جدا خریداری شود بسیار بیشتر بوده کما اینکه دردسرهای تعمیرات وجابجایی رانیزدیگر نخواهید داشت.

مقالات