با زیروکلاینت و مزایای آن آشنا شوید

فهرست مطالب

تعریف زیروکلاینت

در دنیایی پر از انتخاب دستگاه نهایی برای VDI (زیرساخت دسکتاپ مجازی) ، مشتریان زیروکلاینت مطمئنا به جای لپ تاپ ها، تبلت ها، تلفن های همراه یا حتی تین کلاینت  از این موضوع استفاده نمی کنند.آیا دستگاه نهایی زیروکلاینت است؟ نام آن(“زیرو کلاینت”) کمی عجیب و غریب است. یک دستگاه یا یک قطعه کوچک و قدرتمند سخت افزاری است که به کاهش هزینه ها، مصرف برق، فضا، سر و صدا، عدم امنیت و همچنین مزایای بیشتر … در هنگام استفاده از یک محیط VDI. یک زیروکلاینت دارای زمان بوت فوق العاده سریع، نیاز به تعمیر و نگهداری IT بسیار کم است و تقریبا به طور کامل OS-free (یا “Zero” OS) است.

در خالص ترین تعریف، یک زیروکلاینت هیچ سیستم عامل (OS) ندارد و هیچ ذخیره سازی محلی به عنوان یک دستگاه پایه نهایی نیست. این بسیار متفاوت از یک محیط دسکتاپ محاسباتی سنتی است، برای مثال، رایانه های شخصی همه چیز را مستقیما بر روی دسکتاپ محلی ذخیره دارند. این حتی از یک تین کلاینت نیز متفاوت است، که تا حدودی از سیستم عامل داخلی و برخی از ذخیره سازی محلی برای سفارشی کردن برنامه های کاربر نهایی استفاده می کند. با زیرو کلاینت ها، تمام برنامه های دسکتاپ از یک سرور راه دور تهیه و مدیریت می شوند. یک پردازنده درون پردازنده طراحی شده است که تنها از یک پروتکل خاص مانند VMware PCoIP یا Blast Extreme، Teradici PCoIP، Citrix HDX، مایکروسافت RDP، Parallels RAS و غیره استفاده کند.

سخت افزار زیروکلاینت

همانطور که گفته شد، یک زیرو کلاینت یک قطعه نسبتا کوچک از سخت افزار است – سبک، آرام و کارآمد است که فضای بسیار زیادی را اشغال نمی کند. سیستم عامل، کاربر نهایی در یک سرور مرکزی را همراه با برنامه های کاربردی، میزبانی می کند، اما در زمان ورود به سیستم، تجربه کاربری دقیقا یکسان است. توجه: مهم است که متوجه شوید که زیروکلاینت با تنظیمات بیشتر اغلب با حداقل درجه سیستم عامل و ذخیره سازی سفارشی نیستند، با این حال، هنوز هم کاربران نهایی با تجربه واقعی، نزدیکترین دسترسی به برنامه را ممکن  پذیرمی دانند.

آرایش یک سخت افزار زیروکلاینت به این معنی است که یک زیرو کلاینت معمولی تقریبا کمتر از دو پوند است و به طور متوسط حدود هفت تا هشت اینچ و زیر دو اینچ گسترده است. به طور معمول، آنها دارای پردازنده دو هسته ای یا چهار هسته ای، پورت های DVI، DisplayPort یا HDMI، طیف وسیعی از پورت های USB، بی سیم و نصب VESA است. آنها معمولا عبارتند از Line Out، Mic In و از Multi-monitor set up پشتیبانی می کنند. زیروکلاینت ها برای هر یک از Citrix، VMware، Parallels RAS یا RDP بهینه سازی شده اند و فقط با یک ارتقاء ساده سیستم عامل توانایی حل کردن هر راه حل را دارند.

مزایای زیروکلاینت

همانطور که در بالا توضیح داده شد، زیروکلاینت ها در خود هیچ قابلیت ذخیره سازی یا پردازش داخلی برای کاربر نهایی قرار ندادندهمه چیز در یک سرور از راه دور ذخیره می شود و توسط کارمندان IT به طور مرکزی مدیریت می شود. زمانهای بوت شدن سریع، هیچ گونه نگهداری یا دخالت از فناوری اطلاعات و قابلیتهای گرافیکی بالا فقط برخی از مزایای سرویس دهنده زیروکلاینت ها هستند. شما همچنین دارای بالاترین سطح امنیتی با کمترین میزان مصرف انرژی می باشید. پایان دادن به گسترش ویروس های بالقوه و همچنین از ورودی های بد محافظت می کنند و بنابراین همه دسترسی ها، فایل ها و برنامه ها می توانند به “قفل کردن” برسند.

یک دستگاه زیروکلاینت معمولا با سرعت (کمتر از 20 ثانیه) و با یک صفحه نمایش خاص VDI در یک محیط کاملا قفل شده راه اندازی می شود. اگرچه تکنولوژی VDI که مرتبط با طول عمر دستگاه مورد استفاده قرار می گیرد، تغییر می کند، و همچنین انعطاف پذیر تر می شود. همین طور زیرو کلاینت  هزینه کمتری مصرف می کند. کاربر نهایی زیرو کلاینت نیز زمان بوت بسیار سریع را دریافت می کند و هنگام ورود به سیستم، درخواست را روی صفحه نمایش ورودی VDI مشاهده می کند. در نهایت، گرافیک با رزولوشن بالا در بهترین نمایشگر ها ی زیرو کلاینت وجود دارد.

مقالات